Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ
  • Σχετικά με Εμάς
    • Εισαγωγή
    • Μήνυμα Διευθύντριας του προγράμματος
    • Το πρόγραμμα με μια ματιά
    • Πανεπιστήμιο
  • Πρόγραμμα
    • ΦΕΚ Ίδρυσης και Κανονισμός Λειτουργίας
    • Συντονιστική Επιτροπή
    • Εξωτερική Συμβουλευτική Επιτροπή
    • Διάρκεια και Δομή Φοίτησης
    • Οδηγός Σπουδών
    • Κανονισμός Ακαδημαϊκού Συμβούλου
    • Κανονισμός Ακαδημαϊκού Συμβούλου για ΜΕΑ
    • Κανονισμός Κινητικότητας
    • Κανονισμός Εξετάσεων
    • Διαχείριση Παράπονων
      • Έντυπο υποβολής παραπόνων
    • Διπλωματική Εργασία
      • Αίτηση Διπλωματικής Εργασίας
      • Διπλωματική Εργασία – Οδηγίες
      • Λίστα διπλωματικών εργασιών
    • Πολιτική Ποιότητας
    • Στοιχειοθεσία Ποιότητας 2023
  • Διδάσκοντες
  • Αιτήσεις
    • Ηλεκτρονική αίτηση
    • Αίτηση Συμμετοχής
    • Προϋποθέσεις συμμετοχής
    • Βιογραφικό
    • Συστατικές επιστολές
    • Προκήρυξη Εισαγωγής
    • Alumni
  • Νέα – Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • English
✕
Η Δημοσιονομική Πολιτική στην Ελλάδα μετά το 1974
3 Μαρτίου, 2020
Η συμβολή της εκκλησίας της Ελλάδος στην Κοινωνική Πολιτική την περίοδο της ελληνικής οικονομικής κρίσης.
3 Μαρτίου, 2020
3 Μαρτίου, 2020
Categories
  • Διπλωματικές
Tags

Μαυρίδου Αγγελική

Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Περίληψη

Η Πληροφορική είναι η επιστήμη που, με συστηματικό τρόπο, διαχειρίζεται αποδοτικά πλήθος πληροφοριών, τις αξιοποιεί προς όφελος της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Οι εφαρμογές της χρησιμοποιούνται από τις άλλες επιστήμες και επηρεάζουν θετικά την προσωπική, οικογενειακή και επαγγελματική ζωή του ανθρώπου, με μόνο αρνητικό την πιθανότητα απομόνωσης και αντικοινωνικότητας ως αποτέλεσμα της μεγαλύτερης αυτονομίας. Όλα αυτά όμως, θετικά και αρνητικά, είναι θέμα εκπαίδευσης. Γι’ αυτό Πληροφορική και Εκπαίδευση είναι έννοιες στενά συνδεδεμένες, επηρεάζουν η μία την άλλη όπως και τον άνθρωπο και την κοινωνία.

 

Η παρούσα Διπλωματική Εργασία έχει ως στόχο να μελετήσει την επίδραση της Πληροφορικής και των εφαρμογών της στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και τις κοινωνικές επιπτώσεις και την απόδοση της επένδυσης στην εκπαίδευση. Για το σκοπό αυτό αποτελείται από θεωρητικό και ερευνητικό μέρος.

 

Στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζεται η επιστήμη της Πληροφορικής και οι εφαρμογές της σε όλους τους τομείς της ζωής του ανθρώπου και κάνει σαφή τη διάκριση μεταξύ της Πληροφορικής ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και της Πληροφορικής ως παιδαγωγικό και διδακτικό μέσο, όπως επίσης και ως μέσο επικοινωνίας και δικτύωσης. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η εκπαίδευση γενικά και η τριτοβάθμια εκπαίδευση ειδικότερα, καθώς και η επίδραση της πληροφορικής σε αυτήν, τόσο στον εκπαιδευτικό τομέα όσο και στον διοικητικό. Για τις ανάγκες του ερευνητικού μέρους πραγματοποιήθηκαν δύο εμπειρικές έρευνες και μία βιβλιογραφική ώστε να διερευνηθούν και να αποτυπωθούν απόψεις, σε σχέση με τα όσα αναφέρθηκαν στο θεωρητικό μέρος.

 

Η πρώτη εμπειρική έρευνα απευθύνθηκε σε καθηγητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να διερευνηθεί η άποψη ότι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η πληροφορική και οι εφαρμογές της προσφέρουν, τόσο σε καθηγητές όσο και φοιτητές, νέες συνθήκες διδασκαλίας και μάθησης, αλλαγές σε επίπεδο διοίκησης, βελτίωση της επικοινωνίας και να καταγραφούν προτάσεις για περαιτέρω βελτιώσεις σε όλα τα επίπεδα.

 

Στην δεύτερη εμπειρική έρευνα συμμετείχαν ενήλικοι πολίτες για να καταγραφεί η άποψή τους σχετικά με την απόκτηση τίτλου σπουδών, αν αποτελεί αναγκαιότητα ή επιθυμία, το εκπαιδευτικό σύστημα σπουδών που θα προτιμούσαν, όπως επίσης και την άποψή τους για την πληροφορική και των εφαρμογών της σε σχέση με την εκπαίδευση. Επίσης, διερευνήθηκε η άποψή τους για την απόδοση που έχει η επένδυση στην εκπαίδευση και για το σκοπό αυτό, συμπληρωματικά, έγινε βιβλιογραφική έρευνα για την απόδοση, με σημερινά οικονομικά στοιχεία αποδοχών υπαλλήλων.

 

Η Πληροφορική και οι εφαρμογές της, επηρεάζουν καθοριστικά την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη μιας χώρας. Η Ελλάδα σήμερα, σε μια περίοδο οικονομικής αλλά και κοινωνικής ύφεσης, είναι πολύ σημαντικό να επενδύσει στην ανάπτυξη της Πληροφορικής για να καταφέρει να αντεπεξέλθει στην οικονομική κρίση. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση από την πλευρά της καλείται να προσαρμοστεί στις ανάγκες της σύγχρονη πραγματικότητας και μέσω της πληροφορικής και των εφαρμογών της, να προχωρήσουν σε αλλαγές για αύξηση του ποσοστού απόδοσης τόσο προς την κοινωνία όσο και προς την αγορά, παρέχοντας υψηλή ποιότητα εκπαιδευτικών υπηρεσιών και συγχρόνως, να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη τάση για δια βίου εκπαίδευση.

 

Σημαντικοί Όροι: Πληροφορική, Εκπαίδευση, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, επένδυση στην Εκπαίδευση

Share

Σχετικά άρθρα

27 Νοεμβρίου, 2020

Το Μεταναστευτικό Ζήτημα στην Ελλάδα και ο ρόλος των ΜΚΟ στις συνθήκες διαβίωσης των Μεταναστών στην χωρά μας.


Περισσότερα
27 Νοεμβρίου, 2020

Η κοινωνική πολιτική στη Δημόσια Διοίκηση. Μελέτη περίπτωσης του Κοινωνικού Έργου της Βουλής των Ελλήνων.


Περισσότερα
27 Νοεμβρίου, 2020

Η ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ


Περισσότερα
Δημόσια Οικονομική και Πολιτική

Ηλεκτρονική αίτηση
Επικοινωνία

Πανεπιστημιούπολη Αρχαίου Ελαιώνα (Π2)
Θηβών 250 & Π. Ράλλη, 12244 Αιγάλεω
Κτίριο Δ΄ (1ος όροφος) Γραφείο 212

Τηλ. 210 5381323 & 210 5381791
E-mail: mpep@uniwa.gr


Copyright © 2025 ΠΜΣ Δημόσια Οικονομική και Πολιτικη
    • No translations available for this page
      Διαχείριση συναίνεσης για cookie
      Για να παρέχουμε τις καλύτερες εμπειρίες, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευής. Η συναίνεση σε αυτές τις τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαζόμαστε δεδομένα όπως η συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συναίνεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένα χαρακτηριστικά και λειτουργίες.
      Functional Πάντα ενεργό
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferences
      The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
      Statistics
      The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
      Προβολή προτιμήσεων
      {title} {title} {title}