Η εξελικτική πορεία των μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα. Τα οφέλη από την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςΗ εξελικτική πορεία των μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα. Τα οφέλη από την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςΗ εξελικτική πορεία των μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα. Τα οφέλη από την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςΗ εξελικτική πορεία των μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα. Τα οφέλη από την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • Σχετικά με Εμάς
    • Εισαγωγή
    • Μήνυμα Διευθύντριας του προγράμματος
    • Το πρόγραμμα με μια ματιά
    • Πανεπιστήμιο
  • Πρόγραμμα
    • ΦΕΚ Ίδρυσης και Κανονισμός Λειτουργίας
    • Συντονιστική Επιτροπή
    • Εξωτερική Συμβουλευτική Επιτροπή
    • Διάρκεια και Δομή Φοίτησης
    • Οδηγός Σπουδών
    • Κανονισμός Ακαδημαϊκού Συμβούλου
    • Κανονισμός Ακαδημαϊκού Συμβούλου για ΜΕΑ
    • Κανονισμός Κινητικότητας
    • Κανονισμός Εξετάσεων
    • Διαχείριση Παράπονων
      • Έντυπο υποβολής παραπόνων
    • Διπλωματική Εργασία
      • Αίτηση Διπλωματικής Εργασίας
      • Διπλωματική Εργασία – Οδηγίες
      • Λίστα διπλωματικών εργασιών
    • Πολιτική Ποιότητας
    • Στοιχειοθεσία Ποιότητας 2023
  • Διδάσκοντες
  • Αιτήσεις
    • Ηλεκτρονική αίτηση
    • Αίτηση Συμμετοχής
    • Προϋποθέσεις συμμετοχής
    • Βιογραφικό
    • Συστατικές επιστολές
    • Προκήρυξη Εισαγωγής
    • Alumni
  • Νέα – Εκδηλώσεις
  • Επικοινωνία
  • English
✕
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΔΗΜΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
14 Απριλίου, 2020
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΩΝ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
14 Απριλίου, 2020
14 Απριλίου, 2020
Categories
  • Διπλωματικές
Tags

Μαρία  Γρηγορίου

« Η εξελικτική πορεία των μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα. Τα οφέλη από την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης»

Περίληψη

Η ανώτατη εκπαίδευση βρίσκεται διαχρονικά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος σε εθνικό, ευρωπαϊκό και σε διεθνές επίπεδο, καθώς είναι συνυφασμένη με την επιστημονική, κοινωνική, οικονομική, τεχνολογική και πολιτισμική ανάπτυξη και πρόοδο.

Στην Ευρώπη, η δημιουργία του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ), ως ολοκλήρωση της διαδικασίας της Μπολόνια, δημιουργεί προσδοκίες αλλά και υποχρεώσεις για τις συμμετέχουσες χώρες. Χώρες με διαφορετικό εκπαιδευτικό υπόβαθρο και διαφορετική εκπαιδευτική κουλτούρα, καλούνται να μεταρρυθμίσουν και να προσαρμόσουν την τριτοβάθμια εκπαίδευσή τους σε ένα κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο λειτουργίας. Το πλαίσιο αυτό όρισε αρχικά ο ΕΧΑΕ ενώ στη συνέχεια η Στρατηγική της Λισαβόνας, διακήρυξε το πέρασμα της Ευρώπης στην Κοινωνία της Γνώσης, χάριν της προόδου και της ευημερίας των πολιτών της. Για την εκπλήρωση των στόχων της ΣτΛ, οι εθνικές πολιτικές οφείλουν να αναπτυχθούν με επίκεντρο το «τρίγωνο της Γνώσης» που περιλαμβάνει την εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτομία, ώστε να δοθεί ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη και την απασχόληση. Τα Πανεπιστήμια εγκαταλείπουν την παραδοσιακή ακαδημαϊκή θεώρηση της εκπαίδευσης και ενισχύουν την διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας[1] καθώς η συμβολής της εκπαίδευσης στην αειφόρο οικονομική ανάπτυξη, συνδέεται με την ειδίκευση, υποσκελίζοντας την ευρεία ακαδημαϊκή μόρφωση. Προς την ίδια κατεύθυνση οδεύουν και οι μεταπτυχιακές σπουδές προσανατολιζόμενες σε περισσότερο «εφαρμοσμένα» μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών που αφορούν συγκεκριμένα επαγγέλματα και εργασιακούς χώρους.

Η παρούσα εργασία στοχεύει να αποτυπώσει σε θεωρητικό επίπεδο την εξελικτική πορεία των μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα και την προσαρμογή τους στο διαρκώς εξελισσόμενο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Στο ερευνητικό της μέρος διερευνά την αποτίμηση των μεταπτυχιακών σπουδών από τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, κατόχους και μη μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.

Στο πρώτο κεφάλαιο πραγματοποιείται μια σκιαγράφηση της ιστορικής διαδρομής του πανεπιστημιακού θεσμού στην Ευρώπη, προκειμένου να τεκμηριωθεί η ιστορική συνάφεια της εκπαιδευτικής πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την πανεπιστημιακή παράδοση της γηραιάς ηπείρου. Παράλληλα, σε εθνικό επίπεδο, η αναζήτηση της απαρχής της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και η μελέτη της διαδρομής της, μας βοηθά να κατανοήσουμε τα αίτια της χρονικής υστέρησης στην υιοθέτηση και εφαρμογή των προτεινόμενων από την Ε.Ε. αλλαγών, οι οποίες αντιμετωπίστηκαν ενίοτε ως απειλή για τον εθνοκεντρικό χαρακτήρα του ελληνικού πανεπιστημίου από την πολιτική ηγεσία και την ακαδημαϊκή κοινότητα της χώρας. Το πρώτο κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας, τα οποία ιδρύθηκαν ως πανεπιστήμια και με την ανάλυση των θεσμικών παρεμβάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίες διαμόρφωσαν τον σύγχρονο χάρτη της Ευρωπαϊκής ανώτατης εκπαίδευσης.

Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η διαδρομή της Ευρωπαϊκής Πολιτικής για την Ανώτατη Εκπαίδευση με αφετηρία τον Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και σταθμούς ορόσημο τη Μεγάλη Χάρτα των Πανεπιστημίων, τη Συνθήκη της Σορβόνης και τη Διακήρυξη της Μπολόνια.

Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μία σύντομη αναφορά στη θεωρία του ανθρώπινου κεφαλαίου και στην οικονομική της εκπαίδευσης. Παράλληλα εξετάζονται οι πολιτικές που προέβλεψε και εφάρμοσε η Ευρωπαϊκή Ένωση προς την κατεύθυνση της οικονομικής ανάπτυξης μέσω των εμβληματικών πρωτοβουλιών της Στρατηγικής της Λισαβόνας και της Στρατηγικής Ευρώπη 2020.

Στο τέταρτο κεφάλαιο προσεγγίζεται τεχνοκρατικά, το ζήτημα των μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα, με την ανάλυση του νομοθετικού πλαισίου, την παράθεση των τρόπων χρηματοδότησης των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών και την αναφορά στα είδη αξιολόγησης των ΑΕΙ και των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών.

Στο πέμπτο κεφάλαιο, το οποίο επί της ουσίας αποτελεί το ερευνητικό μέρος της εργασίας, παρουσιάζεται η έρευνα που πραγματοποιήθηκε και αναλύονται τα αποτελέσματα.

 

Σημαντικοί Όροι: μεταπτυχιακός τίτλος, ανώτερη εκπαίδευση, ανθρώπινο κεφάλαιο, απόδοση της επένδυσης σε εκπαίδευση, ευρωπαϊκή πολιτική

 

[1]Όπως υπέδειξαν οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων στο Hampton Court τον Οκτώβριο του 2005, τα Πανεπιστήμια, η έρευνα και η ανάπτυξη συνιστούν τα θεμέλια της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας και ανάπτυξης

Share

Σχετικά άρθρα

27 Νοεμβρίου, 2020

Το Μεταναστευτικό Ζήτημα στην Ελλάδα και ο ρόλος των ΜΚΟ στις συνθήκες διαβίωσης των Μεταναστών στην χωρά μας.


Περισσότερα
27 Νοεμβρίου, 2020

Η κοινωνική πολιτική στη Δημόσια Διοίκηση. Μελέτη περίπτωσης του Κοινωνικού Έργου της Βουλής των Ελλήνων.


Περισσότερα
27 Νοεμβρίου, 2020

Η ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ


Περισσότερα
Δημόσια Οικονομική και Πολιτική

Ηλεκτρονική αίτηση
Επικοινωνία

Πανεπιστημιούπολη Αρχαίου Ελαιώνα (Π2)
Θηβών 250 & Π. Ράλλη, 12244 Αιγάλεω
Κτίριο Δ΄ (1ος όροφος) Γραφείο 212

Τηλ. 210 5381323 & 210 5381791
E-mail: mpep@uniwa.gr


Copyright © 2025 ΠΜΣ Δημόσια Οικονομική και Πολιτικη
    • No translations available for this page
      Διαχείριση συναίνεσης για cookie
      Για να παρέχουμε τις καλύτερες εμπειρίες, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευής. Η συναίνεση σε αυτές τις τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαζόμαστε δεδομένα όπως η συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συναίνεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένα χαρακτηριστικά και λειτουργίες.
      Functional Πάντα ενεργό
      The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
      Preferences
      The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
      Statistics
      The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
      Marketing
      The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
      Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
      Προβολή προτιμήσεων
      {title} {title} {title}