ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΘΙΑΝΑΚΗΣ
Διεθνές Εμπόριο και Ανταγωνιστικότητα Η περίπτωση της Ελλάδας 1999-2015
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας τόσο ως χώρας όσο και σε επτά επιμέρους κατηγορίες προϊόντων και πως αυτή αποτυπώνεται στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας. Αρχικά γίνεται ανάλυση της έννοιας της ανταγωνιστικότητας και στη συνεχεία παρουσίαση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από τη χρήση των εξής δεικτών μέτρησης της ανταγωνιστικότητας: του Δείκτη Κάλυψης των Εισαγωγών από εξαγωγές, του Δείκτη Εισαγωγικής Διείσδυσης, του Δείκτη Ανταγωνιστικότητας Εξειδίκευσης και του Δείκτη Αποκαλυπτόμενου Συγκριτικού Πλεονεκτήματος (RCA). Τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται αντλήθηκαν κυρίως από τη Eurostat και αφορούν την οικονομική περίοδο από το 1999 έως το 2015. Τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα κατά κλάδο προϊόντος συμφώνα με την Τυποποιημένη Ταξινόμηση του Διεθνούς Εμπορίου SITC.
Σημαντικοί Όροι: Εξαγωγές, Εισαγωγές, Εμπορικό ισοζύγιο, Ανταγωνιστικότητα, Δείκτες ανταγωνιστικότητας.